Logo Maximum branding

Omnichannel marketing als drijfveer voor een groeiende naamsbekendheid

Digitale marketing voor een beveiligingsbedrijf met de ambitie om door te groeien

Met ingang van 1 januari 2023 heeft de directie van Maximum een uitbreiding ondergaan met twee nieuwe directieleden, Simon van der Mars en Roy Brinkman, beide aandeelhouders. Zij zullen de huidige directeur, Bram Brinkman, ondersteunen om ervoor te zorgen dat het bedrijf in Zwijndrecht de komende jaren verder kan groeien. Een van de belangrijkste kansen die de nieuwe directieleden zagen, was het vergroten van de naamsbekendheid, het uitbreiden van het klantenbestand en het handhaven van de kwaliteit van de dienstverlening. Om deze doelstellingen te bereiken, heeft het bedrijf ervoor gekozen om samen te werken met MADE Digital.

Marketing & sales activiteiten voor Maximum Group

Gespecialiseerd in meerdere segmenten

Veiligheid centraal

De Maximum Group bestaat uit vier zelfstandige bedrijven:

  • Maximum Security
  • Maximum Event Security
  • Maximum Medical
  • Maximum Cleaning & Services

Deze bedrijven werken samen om de gezamenlijke missie te realiseren, namelijk het waarborgen van veiligheid, gezondheid en het verhogen van het gevoel van veiligheid in de directe omgeving waarin Maximum opereert. Met een flexibele en oplossingsgerichte aanpak biedt Maximum diverse oplossingen op het gebied van beveiliging, medische zorg en service.

MADE Digital - use case - Maximum Group - partners - Marvin

De uitdaging

Het (complexere) salesproces van een B2B/B2C-bedrijf

Bij MADE werken we graag samen met ambitieuze B2B-bedrijven die de waarde van digitale marketing begrijpen en willen benutten om hun bedrijfsdoelstellingen te behalen. Het salesproces van B2B-bedrijven is echter aanzienlijk complexer dan dat van veel B2C-bedrijven. Dit komt voornamelijk door langere besluitvormingsprocessen, betrokkenheid van meerdere personen binnen een organisatie, de noodzaak van diepgaande branchekennis en het belang van klantretentie en relaties. In dit geval is marketing voor B2B-bedrijven geen sprint, maar eerder een marathon met een focus op langetermijnvisie.

De oplossing

Dit geldt ook voor Maximum Group. De doelgroep doorloopt tijdens het salesproces meerdere bezoeken aan de site en socials voordat er daadwerkelijk contact wordt gelegd, waarbij zij vaak uitgebreid onderzoek hebben gedaan via diverse kanalen. Een exclusieve focus op SEA of social advertising, zoals bijvoorbeeld LinkedIn, zal hoogstwaarschijnlijk niet de gewenste resultaten opleveren.

Hoe nu verder?

Om deze reden hebben we na de eerste strategie- en inspiratiesessies ervoor gekozen om stapsgewijs de website en social media kanalen te optimaliseren. Hierbij lag de focus op twee belangrijke aspecten voor Maximum Group: de website moet duidelijk laten zien welke diensten Maximum aanbiedt, in welke sectoren het actief is en hoe zelfstandigen of werkzoekenden zich bij het bedrijf kunnen aansluiten. Hiervoor moest zowel de structuur als de content vernieuwd worden. Op het gebied van social media content moesten er content shoots worden ingepland om de beeldenbank te optimaliseren en er moest structuur worden aangebracht in de publicaties over de verschillende kanalen.

Nadat deze aspecten goed zijn opgezet en de website gereed is om bezoekers om te zetten naar conversies, is het tijd om over te gaan naar de volgende fase. Meer aandacht/bezoekers naar de website en kanalen realiseren. Door te kijken naar het online gedrag van de doelgroep vanuit het verleden blijkt dat de periode september tot december van groot belang is voor commercie.

Nu de website en overige kanalen zijn geoptimaliseerd (voor conversie) kunnen we met vertrouwen en een weloverwogen marketingplan naar buiten treden.

Een greep uit onze werkzaamheden voor Maximum Group

MADE Digital - Maximum Group - Partners - Whitepaper - Veiligheid - voorop
MADE Digital - Maximum Group - partners - websiteoptimalisatie - homepagina
MADE Digital - Maximum Group - Partners - Roy - Adviesgesprek

Interesse in een partnership of vrijblijvend advies?

Is uw organisatie ook geïnteresseerd in een partnership met MADE of heeft uw organisatie een uitdaging waar u graag met ons over in gesprek wilt treden? Laat dan uw gegevens achter in het formulier of plan een strategie en inspiratiesessie in. Wij komen zo snel mogelijk bij u terug.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

Schrijf uzelf hier in voor onze nieuwsbrief!

Download hier ons Jaarblad 2023!

Laat hier uw gegevens achter en ontvang ons eindejaarsblad in uw mailbox!

MADE Digital - jaarboek - 2023

Word partner van MADE Digital en ontvang een volledige opnamedag en editing helemaal gratis!