Onmiskenbare marketingtool voor B2B-bedrijven

LinkedIn Document Ads

LinkedIn heeft in Document Ads een nieuwe release uitgebracht voor organisaties om nog succesvoller te kunnen adverteren via het platform. Normaal gesproken zijn wij bij MADE niet direct te spreken over alle advertentiemogelijkheden op dit platform, maar deze is zeker voor B2B-geörienteerde bedrijven essentieel om op marketinggebied resultaten te behalen. De kracht van LinkedIn Document Ads zit hem voornamelijk in deze drie aspecten:

Merkbekendheid

Leadgeneratie

Nieuwe inzichten

Maar wat is het nu precies?

LinkedIn Document Ads is zoals vermeld een nieuwe toevoeging op het advertentieplatform van LinkedIn. Vanwege het feit dat bedrijven/inkopers zich veelal online oriënteren en kwalitatief sterke content steeds belangrijker is in het positioneren van uw organisatie bij de doelgroep, raakt deze nieuwe release van LinkedIn direct de juiste snaar. Document Ads maakt het namelijk mogelijk om uw content te tonen aan uw doelgroep op een zeer natuurlijke wijze, om hier nieuwe contacten aan over te houden om tot klant te converteren. U selecteert namelijk een contenttype als: Whitepaper, E-book, data-rapport of andere documenten die u graag met uw doelgroep wilt delen en maakt deze gratis downloadbaar in ruil voor de contactgegevens van de ontvanger. De strategie hierbij is om een x aantal pagina’s (advies = 2-3 pagina’s) te laten zien en men hierin te triggeren het volledige document te downloaden.

Als men het volledige document downloadt weet u één ding zeker, de betreffende persoon is geïnteresseerd in wat wij te vermelden hebben en kunnen we met een passende strategie tot klant of partner maken.

Genereer eenvoudig leads en stimuleer de interactie met uw bedrijf - LinkedIn Document Ads

Hoe zien Document Ads er precies uit?

LinkedIn Document Ads komen direct op de tijdlijn van uw doelgroep terecht. Op deze manier blijft de doelgroep het platform gebruiken en kun je er zelf voor kiezen of de doelgroep het volledige document direct inzichtelijk heeft of eerst een formulier moeten invullen voordat men toegang heeft tot het volledige document.

1. Direct alles inzichtelijks

2. Eerst lead-gen formulier invullen

Wat is een passende strategie?

Veel organisaties hebben onder andere in hun huidige strategie vermeld staan dat digitale zichtbaarheid en vindbaarheid een belangrijke succesfactor is op commercieel gebied aan de hand van kwalitatieve online content. Deze nieuwe toevoeging van LinkedIn sluit hier daarom ook prima op aan. Nu horen wij u denken: als wij de perfecte doelgroep hebben geselecteerd, de mooiste advertentie hebben geplaatst met de ideale content om aan te bieden en de leads stromen binnen, wat dan?

Data analyseren

Allereerst biedt deze nieuwe release de mogelijkheid om uw content goed onder de loep te nemen en te laten beoordelen door de doelgroep. Waar klikt men nu het meest op, welke topics wil men wel en niet downloaden etc. Ofwel, welke content resoneert het beste met welke doelgroep. Maar zoals het in commercie vaak gaat, draait het om de Return on Investment. Hoe verdienen we nu geld aan deze tool?

Lead nurturing

Voor het ‘opvoeden’ van deze leads behoren er diverse opties tot de mogelijkheden. Allereerst is het zeer belangrijk de leads op een goede manier in een CRM-systeem op te slaan en van passende informatie te voorzien aan de hand van e-mailmarketing. Leads die u via deze weg binnenhaalt bevinden zich nog in een oriënterend stadium en willen in principe alleen maar aanvullende informatie ontvangen omdat ze geïnteresseerd zijn in het onderwerp waar de content in relatie mee is. Als dit goed wordt uitgevoerd kan dit in zekere zin leiden tot een aanvraag van een demo, adviesgesprek of bezoek van een evenement. Uiteraard is het tevens een goed idee om de personen die interactie hebben laten zien met uw content toe te voegen aan uw netwerk op LinkedIn en een (niet te commercieel) bericht hieraan toe te voegen, je hebt tenslotte de naam, achternaam en het mailadres van de betreffende persoon ontvangen.

Hoe kan MADE u helpen?

Bij MADE kunnen wij deze en andere digitale advertenties van A tot Z voor u implementeren. Of het nu gaat om het creëren van deze content aan de hand van e-books, opmaken van de landingspagina of activeren van de advertenties, wij helpen u graag verder.

Wilt u met uw organisatie nieuwe leads genereren en/of de awareness omtrent uw merk vergroten?
Dan mag LinkedIn Document Ads echt niet ontbreken in uw marketingstrategie voor 2023.

En nu?

Wilt u hier meer over weten of heeft u hulp nodig met uw (digitale) marketingstrategie voor het nieuwe jaar? Neem dan contact op en laat in het berichtje weten of u zich wilt inschrijven voor onze nieuwsbrief.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

Op de hoogte blijven over het digitaliseren van het MKB?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!