Waarom strategisch advies van grote waarde is bij het opbouwen van een website

In een tijd waarin digitale zichtbaarheid en het bieden van een uitstekende digitale ervaring voor consumenten als norm worden beschouwd, spelen websites een steeds prominentere rol in de presentatie van een organisatie. Om uw website optimaal te benutten voor uw organisatiedoelstellingen, is het van groot belang om deskundig advies in te winnen, voordat het ontwikkelingsproces begint.

Experts op het gebied van websiteontwikkeling, zoals MADE Digital, geven advies en ondersteuning bij het plannen, ontwikkelen en onderhouden van websites. Onze expertise bestaat uit contentmanagementsystemen (CMS), ontwerpprincipes, zoekmachineoptimalisatie (SEO), navigatiestructuren, gebruikerservaringstesten en gegevensanalyse.

Het omarmen van een adviseur in een vroeg stadium van het project heeft diverse voordelen voor uw organisatie. Hieronder hebben we de vier meest voorkomende zaken geformuleerd waarin gedegen advies bij het opbouwen van een (nieuwe) website echt van toegevoegde waarde is.

Het kennen van technische mogelijkheden

Geen website is hetzelfde. Dat is natuurlijk een open deur, maar we doelen specifiek op het technische gedeelte. Iedere ondernemer/onderneming vereist net andere functionaliteiten en eigenschappen om hun activiteiten optimaal uit te voeren of uit te lichten.

Hierdoor komt er vaak veel kijken aan de ‘achterkant’ van een website wat technischer wordt dan klikken en slepen. Het is zeker nuttig om hier professioneel advies over te krijgen, voordat er met de bouw van een website begonnen wordt. Zo kom je tijdens het bouwproces niet voor onverwachte verrassingen te staan die tijdrovend of duur zijn.

Ook kunnen bepaalde wensen en eisen op een rijtje worden gezet om te kijken wat er mogelijk is. Vaak lijken dingen bijvoorbeeld lastiger dan het daadwerkelijk is, maar het komt ook weleens voor dat hele simpele dingen een stuk gecompliceerder blijken te liggen.

Alles vooraf afstemmen met een professional scheelt stress en complicaties verderop in het proces, waardoor u uw tijd kan besteden aan wat belangrijk is: de zaak!

Efficiëntie: uw website op een veelzijdige manier benutten

Dankzij de snelle technologische ontwikkelingen is het tegenwoordig eenvoudiger om uw website voor meerdere bedrijfsdoeleinden in te zetten. U hoeft niet langer een keuze te maken, maar kunt uw website slim opbouwen zodat elke type bezoeker de juiste mogelijkheden krijgt om aan zijn of haar behoeften te voldoen. Of het nu gaat om werving doeleinden, het stimuleren van consumentenverkoop of het bieden van een op maat gemaakte omgeving voor partners/distributeurs, door vooraf de mogelijkheden en ambities in kaart te brengen, kunt u dit alles realiseren vanuit één centrale omgeving op uw website.

Navigatie: "We hebben veel goede content en informatie, maar het is bijna onzichtbaar? "

Steeds meer organisaties zien de waarde van het delen van diverse informatie in de vorm van content op hun website, zoals producten, diensten, kennis en expertise in. Het is een uitdaging gebleken om dit op een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke manier aan de bezoekers te presenteren, zonder dat zij door de bomen het bos niet meer zien. Een goede navigatiestructuur is van groot belang om elke bezoeker van de juiste informatie te voorzien, afhankelijk van zijn of haar behoeften. Naast het feit dat dit resulteert in een snellere conversie/aankoop, zorgt het op de langere termijn ook voor een betere positie in zoekmachines zoals Google.

Future proof: bouwen met oog op de toekomst

Misschien wel het belangrijkste argument, met name voor MKB-bedrijven, is het bouwen van een website die flexibel genoeg is voor toekomstige aanpassingen. Het komt helaas nog te vaak voor dat organisaties kort na de oplevering van hun website ontdekken dat deze op het eerste gezicht prima lijkt, maar dat er voor aanpassingen of doorontwikkeling een nieuwe investering nodig is, terwijl dit binnen de huidige website opzet mogelijk had kunnen zijn. Dit leidt tot kosten die in het begin als een eenmalig project lijken, maar oplopen zonder dat hosting en onderhoud zijn inbegrepen. Passend advies bij de implementatie en een toekomstgerichte aanpak vanuit de opdrachtgever zijn doorslaggevend om hiermee om te gaan en ervoor te zorgen dat uw website klaar is voor de toekomst.

En nu?

Heeft uw organisatie de ambitie om op korte of langere termijn meer uit de website en digitale zichtbaarheid te halen? Neem dan een contact op met MADE Digital en laat ons u voorzien van vrijblijvend advies om onder andere rekening te houden met de hierboven genoemde zaken en daarmee de kansen in de markt aan te grijpen.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

Schrijf uzelf hier in voor onze nieuwsbrief!

Download hier ons Jaarblad 2023!

Laat hier uw gegevens achter en ontvang ons eindejaarsblad in uw mailbox!

MADE Digital - jaarboek - 2023

Word partner van MADE Digital en ontvang een volledige opnamedag en editing helemaal gratis!