Een vereiste om wél succes te behalen met digitale marketing!

Omnichannel Marketing

Het komt zelden voor dat in een eerste aanraking met uw product of dienst, direct een transactie plaatsvindt. De kracht van marketing zit niet alleen in herhaling en het bewustzijn van een hoge online zichtbaarheid. Digitale marketing wordt vaak te gefragmenteerd ingezet binnen organisaties, waardoor het resultaat niet ten goede komt. Er valt op strategisch en operationeel gebied nog veel winst te behalen voor het succes van een organisatie op zowel commercieel gebied als recruitment. Wat wij bij MADE merken is dat dit vaak tekort schiet op één essentieel aspect: het structureel implementeren van omnichannel marketing, zowel voor B2C als B2B georiënteerde bedrijven. Wij leggen u graag uit hoe wij dit zien!

Een aantal cijfers op een rij

Negen van de tien consumenten verwachten een omnichannel-ervaring met consistente service tussen de verschillende communicatiemethoden - CX Today

Klanten die meer dan vier kanalen voor onderzoek gebruiken, spenderen maar liefst 9% meer dan consumenten die één kanaal inzetten - Harvard Business Studies

Marketeers die campagnes lanceren met drie of meer kanalen hebben een 90% hogere retentiegraad als marketeers die één enkel kanaal inzetten - Mailchimp

Omnichannel Marketing voor B2B-bedrijven

B2B bedrijven hebben soms twijfels over de effectiviteit van digitale marketing. Allereerst willen wij bij MADE duidelijk maken dat generieke marketingactiviteiten niet altijd direct resultaat opleveren, maar indien goed uitgevoerd ook indirect faciliterend zijn voor het succes van een salesafdeling. Een simpel voorbeeld is direct te koppelen aan de meerwaarde van omnichannel marketing.

 

Door gebruik te maken van meerdere kanalen, zoals: social media kanalen, Google (SEO & SAE), e-mailmarketing en digital advertising bent u top-of-mind bij uw doelgroep. Het kan prima zo zijn, dat via geen enkel van deze kanalen echter een transactie of wederzijds contactmoment plaatsvindt. Dit gebeurt pas na een bezoek aan bijvoorbeeld een beurs waarin een prospect uw merk herkent en met u in gesprek gaat of via een ander traject. In de offertefase van deze naar lead geconverteerde prospect, zal deze potentiële klant veel onderzoek doen naar aanvullende informatie van diensten en casussen op de website. Op deze manier kan deze potentiële klant precies afwegen of de langdurig voorgestelde samenwerking met uw bedrijf de juiste keuze is. De online als offline wereld dient dus goed op elkaar afgestemd te worden.

MADE Digital - omnichannel marketing - statistieken

Bron: McKinsey, by Lisa Donchak, Julia McClatchy, and Jennifer Stanley

“Een omnichannel marketingstrategie bevat consistente berichten, visuals en positioneringsverklaring voor alle kanalen, platforms en apparaten. Het creëert een naadloze merkervaring voor klanten door ervoor te zorgen dat uw merk van platform tot platform op dezelfde manier wordt gepresenteerd.”

Ontbreekt echter de digitale zichtbaarheid, vindbaarheid, aanwezigheid op de beurs of juiste informatie op de website? Dan mist u als organisatie echt kostbare kansen en nieuwe potentiële samenwerkingen als in het voorbeeld geschetst. Durven wij bij MADE te garanderen dat u nieuwe klanten krijgt naar aanleiding van een samenwerking met ons?
Nee, wij zijn niet van valse beloftes zonder zeker te weten of we dit waar kunnen maken. Beloven wij dat we voor uw organisatie de ideale digitale zichtbaarheid zullen generen op de hierboven genoemde aspecten? Zeker weten!

Goed voorbeeld Omnichannel Marketing

Bol.com is een uitstekend voorbeeld van een bedrijf dat omnichannel inzet om naamsbekendheid te vergroten en de beste service te bieden. Online zijn zij op bijna ieder mogelijk platform actief en hebben ze daarbuiten ook een uitstekende zichtbaarheid offline. Loop bijvoorbeeld maar eens een Albert Heijn in en je wordt herinnerd aan Bol.com, vanwege verschillende bordjes bij de klantenservice. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om je pakket van Bol.com weg te brengen of op te halen. Wat Bol.com nog meer erg goed doet, is de interactie tussen het bedrijf en de klanten. De sterke posts met daaronder de hilarische ‘comebacks’ op reacties van reageerders zijn een groot succes en zorgen voor een groot organisch bereik. Overal waar jij online bent, zie je Bol.com wel eens voorbij komen en dat is precies wat wij willen en kunnen implementeren. Of u nu aan de consument, zakelijke markt of publieke organisaties levert, omnichannel marketing, sales en service zijn de absolute vereiste.

Waarom MADE voor uw Omnichannel Marketing?

MADE ontzorgt uw marketing- en salesafdeling. Wij creëren een op maat gemaakte omnichannel strategie die aansluit op de wensen en behoeften van uw organisatie en doelgroep. Onze diensten omvatten onder meer het bouwen van functionele en multi-inzetbare websites, het creëren van social media content, SEO/SEA, CRM-optimalisatie en implementatie van e-mailmarketing.

Met onze kennis en expertise op het gebied van marketing en sales helpen wij u graag om een passende omnichannel strategie te implementeren.

MADE Digital - shapes - Zwitsers zakmes - marketingactiviteiten

En nu?

Bent u geïnteresseerd in onze services en wilt u on-top-of-the-game zijn op het gebied van marketing? Neem dan contact met ons op.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

Schrijf uzelf hier in voor onze nieuwsbrief!

Download hier ons Jaarblad 2023!

Laat hier uw gegevens achter en ontvang ons eindejaarsblad in uw mailbox!

MADE Digital - jaarboek - 2023

Word partner van MADE Digital en ontvang een volledige opnamedag en editing helemaal gratis!