De fysieke en digitale wereld verbinden
Als ondernemer merk je het waarschijnlijk ook: de fysieke en de digitale wereld staan steeds meer met elkaar in verbinding. Bedrijven die beter presteren zullen in bijna alle gevallen bedrijven zijn die de fysieke en digitale wereld op een naadloze manier met elkaar combineren. De hoofdreden hiervoor is om de klantervaring centraal te stellen. Waar dit tot kort geleden vaak de vraag van de consument was, is het steeds vaker een harde eis. Bike Totaal Krimpen realiseert zich dat als geen ander en daarom hebben wij in samenwerking met hen een speciale webshop ingericht, speciaal voor elektrische bakfietsen en accessoires.
De oplossing
De webshop zorgt onder andere voor:
Volledig online verkoopproces
Professionele online productcatalogus
Inspiratievolle, educatieve content
Volledige geoptimaliseerd voor Google
Inzichten vastleggen voor rapportages
Een vaste (digitale) marketingmix
Volledig online verkoopproces
Professionele online productcatalogus
Inspiratievolle, educatieve content
Volledige geoptimaliseerd voor Google
Inzichten vastleggen voor rapportages
Een vaste (digitale) marketingmix
De uitdaging
Een exclusieve en luxe webshop
De elektrische bakfiets is door velen bestempeld als de trend in fietsenland. Dit komt voornamelijk doordat het dé oplossing biedt binnen stedelijk transport. De ongekende populariteit onder jonge gezinnen is dan ook te begrijpen. Om op adequate manier in te spelen op deze trend en te kunnen voorzien in de snelgroeiende behoefte is ervoor gekozen om een omgeving op te zetten speciaal voor de elektrische bakfiets.
Bij Bike Totaal Krimpen worden alleen de meest exclusieve en kwalitatief beste bakfietsen aangeboden. Een belangrijke eis aan het design was dan ook de ondertoon van deze exclusiviteit en luxe. Buiten een gestroomlijnd salesproces willen wij ervoor zorgen dat de bezoeker wordt geïnspireerd en dat alle informatie op het juiste moment binnen het proces van de bezoeker beschikbaar is. Een high-end klantervaring voor een high-end product dus!
Een elektrische bakfiets is geen product dat je ‘even’ online besteld. De geboden ervaring wilden we dan ook differentiëren van de alledaagse webshops. Door creatief om te gaan met de webpagina’s en met custom code aan de slag te gaan konden wij de functionaliteit leveren zoals wij die voor ons zagen. Hierdoor oogt de productpagina niet als 13-in-een-dozijn, maar leest het bijna weg als een interessante blog.
Dit extra stukje informatievoorziening biedt ook meer diepte aan de pagina’s. Potentiële klanten komen informatie tegen die ze nodig hebben, maar worden ook op eventuele extra’s gewezen zoals bijpassende accessoires.
De resultaten
Een webshop met tractie en resultaat
Nu iets meer dan anderhalf jaar na de lancering kunnen we spreken van een succesvol project dat voortdurend wordt doorontwikkeld. De vraag naar elektrische bakfietsen blijft aanhouden, evenals de vraag naar bijbehorende accessoires. We horen vaak dat de website klanten op een onderscheidende manier helpt bij hun zoektocht naar de perfecte bakfiets en dat de website hen echt heeft geholpen in het aankoopproces. We zijn ook trots op de prestaties van de website. Zowel het aantal bezoekers, dankzij onze SEO-strategie, als de conversie (aankopen) bevestigen dat we werken aan een geweldige webshop die perfect aansluit op de overige digitale marketingactiviteiten die wij uitvoeren voor Bike Totaal Krimpen.
De diepte in
Een elektrische bakfiets is geen product dat je ‘even’ online besteld. De geboden ervaring wilden we dan ook differentiëren van de alledaagse webshops. Door creatief om te gaan met de webpagina’s en met custom code aan de slag te gaan konden wij de functionaliteit opleveren zoals wij die voor ons zagen. Hierdoor oogt de productpagina niet als 13-in-een-dozijn, maar leest het bijna weg als een interessante blog.
Dit extra stukje informatievoorziening biedt ook meer diepte aan de pagina’s. Potentiële klanten komen informatie tegen die ze nodig hebben, maar worden ook op eventuele extra’s gewezen zoals bijpassende accessoires.
Vindbaarheid op Google
Op Google werkt concurrentie net wat anders. In plaats van een toegankelijke locatie of een fraai ogende gevel moet je ervoor zorgen dat je gevonden wordt op basis van relevante informatie en een aantal technische aspecten. Door de website hierop in te richten zagen wij op korte termijn al mooie stappen in de juiste richting. De vindbaarheid nam snel toe, waarna ook de eerste orders van buitenaf binnenkwamen. Dit toont aan dat een gedegen strategie en aanpak flinke impact kunnen hebben.
Bekijk hieronder hoe dat eruit ziet
On- en offline versterken elkaar
Na de lancering in mei 2022 werd al snel de toegevoegde waarde zichtbaar voor beide kanalen. Waar de online shop betrouwbaar overkomt door het achterliggende merk Bike Totaal was dit andersom ook het geval. Bezoekers van de fysieke winkel konden thuis nog eens rondklikken op de website en eventuele vergelijkingen doen om vervolgens beter voorbereid een keuze te maken.
Ook zijn mogelijkheden voor testritten of bezichtigingen bij online orders een mogelijkheid, iets wat bij de meeste webshops niet mogelijk is. Deze mix zorgt ervoor dat beide kanalen elkaar versterken en een meerwaarde opleveren voor klanten. Ze gaan moeiteloos hand in hand, waardoor de klant het echt ziet als één.
Interesse in een partnership of vrijblijvend advies?
Koopjebakfiets is ontstaan als een idee van Bike Totaal Krimpen om snel in te spelen op een trend en geweldige resultaten te behalen door middel van de juiste positionering. Als digitale marketingpartner van ambitieuze organisaties krijgen wij hier enorm veel energie van. Heeft u ook een vergelijkbare ambitie of een trend waarbij wij u kunnen helpen? Laat uw gegevens achter of neem zelf contact met ons op. Wij helpen u graag verder!
Marvin van der Made
+ 31 6 3401 4860
[email protected]