GasteRhoon Groep Case

Karakteristiek Samenwerken

GasteRhoon Groep is de moederorganisatie van onder andere Het Kasteel van Rhoon en Het Wapen van Rhoon. Veel mensen kennen Het Kasteel en Het Wapen van bijvoorbeeld een huwelijk, chique diner of een babyshower. Maar u kunt zoveel meer doen op deze karakteristieke locaties. Het Kasteel en Wapen bieden zowel zakelijke als leisure mogelijkheden. Mogelijkheden die een ieders behoefte kunnen vervullen. Om de diverse arrangementen, kasteelzalen en evenementen een groter toneel te geven heeft de GasteRhoon Groep onder leiding van Ad Janssen de specialisten van MADE in de arm genomen.

Weten wat we hebben gedaan?

De GasteRhoon Groep was vanaf het begin heel stellig: “Er moet een frisse wind door het Kasteel en Wapen waaien, zowel intern als extern. We moeten meegaan met onze tijd en een passende uitstraling creëren die aansluit op onze doelgroep.” Een volledige rebranding die tot in de puntjes is verzorgd was dus essentieel om dit te kunnen realiseren. Deze rebranding dient uiteindelijk te worden doorgevoerd in alle uitingen, of het nu gaat over social media, de menukaarten, evenementen of, als vanzelfsprekend, de website. 

Stap voor stap zien wat we hebben gedaan? 

Het rebranden van een organisatie vergt een goede en gestructureerde aanpak. Heel cliché, maar goed luisteren naar de opdrachtgever en de juiste vragen stellen is essentieel. Tevens hebben wij diverse gesprekken waarin we echt de diepte in gaan opgenomen met een voice-recorder, zodat ieder detail terug te beluisteren valt. 

In de voorbereiding op de rebranding zijn naast het hoofddoel een aantal subdoelstellingen opgesteld voor 2023: 

Iedere dag in trek zijn voor
Business en Leisure

Groeien binnen de
zakelijke markt

Groeien binnen de regionale markt (omgeving Rhoon)

Jeugd benaderen en drempel naar Het Kasteel verlagen

Branding

Na het stellen van de doelen wordt stapsgewijs gekeken naar de verschillende aspecten van een merk. Bij de branding is het de bedoeling dat de visie en missie overal bij elk kanaal of elke communicatie-uiting naar voren komt. Het is belangrijk dat alle aspecten van de organisatie één sterk geheel vormen die tot uiting komen in de volgende punten:

 

  • Brand Story
  • USP’s
  • Logo
  • Typografie
  • Kleuren
  • Tone of voice
  • Communicatie-uitingen

Karakteristiek als kernwoord

Het kernwoord in de rebranding is ‘Karakteristiek’, wat letterlijk betekent: typerende eigenschap, waarmee iemand zich onderscheidt van anderen. Een andere toepassing van het woord slaat op gebouwen: een gebouw of pand dat op culturele of historische gronden geniet van bescherming van de gemeente. 

Met dit in het achterhoofd past deze term perfect bij Het Kasteel en Het Wapen, omdat deze locaties allebei typerende eigenschappen hebben én een fantastisch monumentaal pand zijn. Dit geeft beide ondernemingen een onderscheidend karakter.

Zo kun je in Het Kasteel en Het Wapen:

De website

Tijdens de opbouw van de website hebben we de nieuwe huisstijl direct meegenomen in het creatieproces. De website is zo opgebouwd dat het strak en overzichtelijk is met de homepage als eyecatcher. Ook is de website SEO-technisch optimaal neergezet, waardoor geen rankings verloren zijn gegaan en direct doorgegroeid kan worden. 

Een optimale ervaring voor bezoekers was voor ons het belangrijkste. Dit is zowel op esthetisch gebied als op de bezoekerservaring. De branding en de sfeer van Het Kasteel en Het Wapen springen direct uit op de homepage. Daarnaast hebben we een menu ontworpen wat overzichtelijk en snel te navigeren is, om bezoekers zo eenvoudig mogelijk op de juiste pagina te krijgen. Het aanbod en de faciliteiten zijn overzichtelijk en zorgen voor een beter conversieproces. Een voorbeeld hiervan is dat u binnen een paar klikken kunt reserveren

Bezoekers weten direct wat men kan verwachten aan arrangementen, events en faciliteiten. Bekijk hier een aantal schermafbeeldingen van de website. 

Wilt u weten waar we nu staan? 

De marketing

Om verder naar buiten te treden hebben we een marketingplan opgezet. Hierbij behoort een goede data-analyse door tools zoals Google Analytics, Search Console en Semrush. Naast de analyse creëren we content in dezelfde bedachte huisstijl om continuïteit en herkenbaarheid te realiseren. 

Waar staan we nu en waar willen we naartoe?

Alles staat in de startblokken om naar buiten te treden om zo onze gezamenlijke doelstellingen na te streven. Door een contentplanning te maken voor de social mediakanalen kunnen we gestructureerd en frequent betaalde en organische content plaatsen. Door middel van een activerende, informatieve en vooral enthousiasmerende tone of voice richten we ons op zowel de zakelijke markt via LinkedIn als op de jongere doelgroep via andere social mediakanalen. Ook zullen we het juiste moment pakken met passende evenementen, digital advertising en Pr-campagnes. 

Trotse Partner van de GasteRhoon Groep

Bij MADE zijn wij enorm enthousiast om aan de slag gegaan voor dit fantastische (vernieuwde) concept. Heeft u als ondernemer ook behoefte aan een hele nieuwe branding, een nieuwe moderne website of zoekt u manieren om uw onderneming in de digitale wereld een stapje hogerop te brengen?
Dan bent u bij ons aan het juiste adres!
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek om te kijken waarbij wij van dienst kunnen zijn.

Herkenbaar?

Bent u als ondernemer ook op zoek naar manieren om mee te gaan in een gedigitaliseerde wereld en in te spelen op de veranderende vraag van de doelgroep, of heeft u een ander vraagstuk? Neem contact op en leg uw case aan ons voor.

Let's Chat Connect Meet Team up Improve Grow

 


Schrijf uzelf hier in voor onze nieuwsbrief!

Download hier ons Jaarblad 2023!

Laat hier uw gegevens achter en ontvang ons eindejaarsblad in uw mailbox!

MADE Digital - jaarboek - 2023

Word partner van MADE Digital en ontvang een volledige opnamedag en editing helemaal gratis!